NEOSTRADA
UWAGA !!!

Abonenci Telekomunikacji Polskiej S.A. zamieszkali w Kąpinie!!!

Składamy reklamację grupową z uwagi na bardzo niską prędkość transferu NEOSTRADY.

Proszę podpiszcie się na liście abonentów składających reklamację grupową.

Do wglądu jest pismo reklamacyjne.

Miejsce: sklep Lewiatan, Sklep Spiżarenka, sklep Jerry.

Dziękujemy


Poniżej zamieszczam treść reklamacji grupowej, która zostanie po zebraniu podpisów poparcia
przesłana do T.P. SA


Telekomunikacja Polska S.A.
Mr. Bruno Duthoit - prezes zarządu Orange Polska
Ul. Twarda 18, 00-105 Warszawa

REKLAMACJA GRUPOWA

Zgodnie z § 1, pkt 1, lit. c) Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej (Dz. U. Nr 226, poz. 2291) niniejszym mieszkańcy miejscowości Kąpino w gminie Wejherowo, woj. pomorskie, będący abonentami usługi Neostrada świadczonej przez Telekomunikację Polską S.A. składają reklamację grupową z powodu niewykonania lub nienależytego wykonania usługi telekomunikacyjnej Neostrada przez T.P. S.A. w okresie od października 2013r. do chwili obecnej, kiedy to szybkość transmisji danych jest bardzo niska, niestabilna i niezgodnie z umową najczęściej poniżej gwarantowanych 998kb/s. Natomiast osiągnięcie deklarowanych prędkości 6Mb/s, czy 10Mb/s, za które płacimy w ogóle pozostaje abstrakcją.


W tym okresie wielokrotnie zgłaszano awarie np. kiedy pomiar transferu wynosił 0,35Mb !!!, ale T.P. nie podejmowała żadnych działań, które przywróciłyby na stałe szybkość transferu zgodną z umową i standardami XXI wieku. Wielu mieszkańców składało też indywidualne reklamacje, które zostały uznane przez T.P. z uwagi na zaniżone parametry usługi Neostrada wynikające z przeciążenia sieci. T.P. przyznała się do winy, ale problem nie został rozwiązany !!!


Problemem jest bowiem niewydolna i przeciążona centrala abonencka w Kąpinie. T.P. wie o tym doskonale, ciągle obiecuje rozbudowę centrali, ale od ponad 6 lat nie robi nic, aby rozwiązać problem. W tym samym czasie zdając sobie sprawę z tego, że infrastruktura techniczna jest niewydolna T.P. zachęca klientów do podpisywania aneksów do umów na coraz wyższe transfery i wciąż podłącza nowych klientów. Co bulwersujące, przy podpisywaniu umów tzw. dział techniczny zapewnia klientów, że możliwa jest w Kąpinie oferta internetu z prędkością do 10Mb/s, a nawet do 20Mb/s, po czym w praktyce abonent często nie osiąga nawet 1Mb/s ! W świetle prawa taka umowa jest niedopuszczalna, bo T.P. zdając sobie sprawę z braku możliwości technicznych celowo wprowadza klientów w błąd oferując transfery niemożliwe do osiągnięcia. Taka praktyka nosi znamiona nieuczciwości i świadczy o niepoważnym traktowaniu klienta! Kłania się ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, szczególnie przepis mówiący o: „zatajeniu lub nieprzekazaniu w sposób jasny, jednoznaczny lub we właściwym czasie istotnych informacji dotyczących produktu” !!!


Problemy z prędkością Neostrady pojawiły się w Kąpinie właśnie w czasie zmasowanej akcji promocyjnej zachęcającej abonentów do podpisywania umów na zwiększone prędkości transmisji. Niewątpliwie takie działania przyczyniły się do tego, że transfer jest niestabilny i często poniżej gwarantowanego umową poziomu 1Mb/s. Takie postępowanie zniechęca nas do dalszego korzystania z Waszych usług, a zgodnie z §6 ust.2 pkt 2 umowy, jeśli T.P. świadczy usługę w sposób niezgodny z umową, mamy prawo ją rozwiązać ze skutkiem natychmiastowym.


W związku z tym:


Żądamy poważnego i profesjonalnego zajęcia się naszym problemem !

Żądamy niezwłocznej rozbudowy centrali abonenckiej w Kąpinie i egzekwowania zapisów umów podpisywanych przez użytkowników.

Żądamy podjęcia natychmiastowych działań w celu przywrócenia transferu zgodnego z umową i zaprzestania naliczania opłat za abonament usługi Neostrada do momentu usunięcia nieprawidłowości. Proszę również pamiętać, iż będziemy zmuszeni do występowania o naliczenie ewentualnego odszkodowania za przerwy w świadczeniu usług zgodnie z umową.

Prosimy również o spotkanie w Kąpinie z osobą decyzyjną i odpowiedzialną za prawidłowe świadczenie usługi Neostrada w naszej miejscowości.


Nadmieniamy jednocześnie, że sprawą zainteresujemy również Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) oraz Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE), który zajmuje się ochroną interesów konsumentów przez kontrolę jakości oferowanych na rynku usług telekomunikacyjnych.


W załączeniu przesyłamy wydruki pomiaru prędkości transmisji na www.orange.pl, np. z dnia dzisiejszego, kiedy transfer wyniósł 0,61 Mb/s oraz wcześniejsze 0,62Mb/s, 0,16Mb/s, 0,66Mb/s i 0,33Mb/s.


Jeżeli T.P. nie podejmie natychmiastowych decyzji o rozbudowie centrali na pewno większość abonentów zmieni dostawcę usług internetowych. Sporo osób już zrezygnowało z Waszych usług i przeszło do konkurencyjnej firmy i są zadowoleni z jakości usług.

Abonenci T.P. S.A. w Kąpinie

W załączeniu:
Szczegółowa lista abonentów składających reklamację grupową.
Wydruki pomiarów szybkości transmisji danych.
Do wiadomości:
UOKiK, UKE, Fundacja Wspomagania Wsi, Fundacja „Telefony Polskie", Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, Pomorski Urząd Wojewódzki, Urząd Gminy Wejherowo, STOWARZYSZENIE ROZWOJU WSI KĄPINO "ECO-KĄPINO.
Adres do korespondencji:



  PRZEJDŹ NA FORUM