FESTYN KĄPINÓWKA 2009r
Organizacja
Wątek FESTYNU troszkę przysechł, jest jednak pewien temat związany z jego organizacją do omówienia. Ponieważ nasze forum jest jedyną, jak na razie, możliwością kontaktów mieszkańców Kąpina, pomyślałem więc, aby zrobić to właśnie w tym miejscu. Wszyscy chyba zdajemy sobie sprawę, że zorganizowanie takiego festynu to może nie to samo co organizacja EURO 2012, ale zawsze wymaga pewnego nakładu pracy. Może niezręcznie jest ten temat poruszyć Sołtysowi czy Radzie Sołeckiej, więc ja spróbuję to zrobić, ponieważ w jakimś stopniu uczestniczyłem u organizacji ubiegłorocznej Kąpinówki, jak również i w jej tegorocznej edycji. Festyn Kąpinówka, jest organizowany dla wszystkich mieszkańców Kąpina, również dla tych którzy czy to się już w jego organizację zaangażowali jak również i tych którzy to dopiero być może zrobią. Więc, aby nie uwiązać jednej osoby do jednego powiedzmy to punktu programu, przydałaby się inne, chętne osoby, tak aby można było się wymieniać. Zwłaszcza, że tych festynowych „atrakcji” co roku przybywa. Chodzi o to, aby powiedzmy np. przy kucykach od początku do końca imprezy nie była zaangażowana jedna i ta sama osoba, bo i ona może chcieć z własnymi dziećmi skorzystać z tego, co przygotowano na festyn, ale aby się wymieniać (może np. co godzinę). Czy wśród tych którzy czytają informacje na forum znajdą się takie osoby? Punkty festynu, które będą (w mojej ocenie) wymagać pomocy to głównie te, które trwają przez cały jego czas, lub które ze względu na swój charakter wymagają zapewnienia szczególnych warunków bezpieczeństwa:
- same prace związane z przygotowaniem stanowisk, rozbiciem namiotów, rozstawieniem ławek, itp. - ?
- salon wizażu dla dzieci – jak na razie jest jedna osoba;
- pomoc przy kucykach – jak na razie jest jedna osoba;
- pomoc przy łukach – jak na razie jest jedna osoba;
- pomoc przy strzelnicy paintballowej – na razie brak osób do pomocy;
- pomoc przy rozgrywkach piłkarskich (sędziowie, komentator) – na razie brak osób do pomocy;
- pomoc przy balonie – jak na razie jest jedna osoba;
- obsługa grilla – ?
- obsługa nagłośnienia - ?
- pomoc przy konkursach typu rzut beretem Sołtysa, biegi dzieciaków, konkursy rysunkowe i inne - ?
W ubiegłym roku mieliśmy rozpiskę, kto czym się zajmuje (co było wydaje mi się dobrym pomysłem). Osób do pomocy nie było jednak zbyt wiele i przyznaję, że było to dosyć męczące. Praktycznie nikt z nas nie widział co dzieje się poza jego miejscem „pracy”. Dlatego wydaje mi się, że jeśli zależy nam, mieszkańcom na tym, aby festyn był udaną imprezą, która na stałe wpisze się w nasz lokalny kalendarz imprez, powinno się w jego organizację zaangażować nieco więcej osób (co też z pewnością wpłynęłoby jeszcze bardziej na naszą wzajemną integrację). Ciekaw jestem waszych opinii w tym temacie.


  PRZEJDŹ NA FORUM